Training en intervisie

 

Verloopt de samenwerking binnen je team niet lekker? Ervaren een aantal medewerkers geen balans? Is feedback geven en ontvangen lastig voor je teamleden? Mis je pro-activiteit bij je teamleden? Dan kan een training voor jouw team je verder helpen.

Wat levert een training jouw teamleden op?

In een training wordt gereflecteerd, nieuwe kennis opgedaan en nieuwe vaardigheden worden geleerd. Om als individu of als team te groeien. Een training gaat verder dan alleen het leren van nieuwe kennis en vaardigheden. Het werkt verbindend, het laat zien dat je als werkgever persoonlijke ontwikkeling belangrijk vindt en het biedt ruimte om de dagelijkse gang van zaken eens van een afstandje te bekijken.

 

Mijn werkwijze 

In mijn trainingen weet ik snel een sfeer van vertrouwen te creëren waardoor de deelnemers zich op hun gemak voelen. Maar ik durf ook de confrontatie en het echte gesprek aan te gaan. Ik houd van diepgang en ik zorg voor nieuwe inzichten maar ik zorg er ook voor dat het geleerde praktisch toepasbaar is. Een training is een nauwe samenwerking vooraf, tijdens en na de training. Ik ben expert op het gebied van persoonlijk leiderschap, leiding geven aan anderen, masculien / feminien leiderschap, balans tussen werk en gezin en feedback geven en ontvangen.

hand met pluizebol paardebloem, pluisjes
Boom in bloei. Witte bloemen. Inzicht

Praktische zaken en investering

Alle trainingen zijn maatwerk, jouw specifieke vraag, doel en gewenste opbrengst is leidend in de ontwikkeling van de training. Samen bepalen we het doel voor de training, wat is de gewenste uitkomst en wat is de gedragsverandering die je wilt zien. En naast dat je teamleden aan de slag gaan, wat heb jij als manager of HR te doen om ervoor te zorgen dat de gedragsverandering gerealiseerd kan worden? Een training vraagt een nauwe samenwerking vooraf, tijdens en na de training.

 

Heb je een concrete vraag voor je team of wil je meer weten over mijn manier van werken of wat ik voor jouw bedrijf kan betekenen?

 

 

Wat is intervisie? 

Intervisie is een inspirerende methodiek voor mensen die met en van elkaar willen leren. Intervisie is een gestructureerd en frequent overleg van een groep om 1 specifieke werksituatie te verhelderen en handreikingen te doen om er effectiever mee om te gaan. Een intervisiesessie duurt ongeveer 2,5 uur. Er is dan tijd en ruimte voor maximaal vier vraagstukken / knelpunten.

Hoe werkt het?

1 persoon brengt een vraagstuk in en de anderen geven middels een methode uiteindelijk advies op dit vraagstuk. Je leert dus als je een case inbrengt maar zeker ook als je advies geeft! Doel is om elkaar te challengen en te stimuleren om het geleerde in de praktijk toe te passen. Leren van jezelf, van situaties en vooral van elkaar.

Hoe wordt dit begeleid?

Ik begeleid de sessies. Ik zorg ervoor dat de vraag of het knelpunt helder geformuleerd is, ik bewaak de tijd en het proces, ik zorg er voor dat iedereen betrokken is en ik creëer een omgeving waarin iedereen zich veilig voelt om zijn of haar input en visie te delen. Vaak gebeurt het dat er na zo’n 3 begeleidde sessies de groep zich in staat voelt om de begeleiding zelf te doen.

Belangrijk is in een intervisiesessie dat je echt van en met elkaar wil leren en hier dus ook met je volledige aandacht aanwezig bent. Voel de ruimte om een case in te brengen.

Voorbeelden hiervan zijn:

  • Hoe om te gaan met een stressvolle klant,
  • Als je moeite hebt om jezelf in iemands schoenen verplaatsen,
  • Grenzen aan kunnen geven,
  • Omgaan met vrij dominante personen.

Heb je interesse om intervisie te introduceren in jouw organisatie? Of wil je meer informatie?

 

“De inhoud van de trainingen sluit naadloos aan bij de dagelijkse praktijk van onze projectmanagers. Nanet weet thema’s te kiezen die direct relevant zijn en meerdere raakvlakken hebben met onze werkzaamheden. Dit zorgt ervoor dat de geleerde vaardigheden en inzichten direct toepasbaar zijn in de praktijk.

De impact van de trainingen is dan ook duidelijk zichtbaar. Onze medewerkers passen de geleerde vaardigheden actief toe in gesprekken en in de samenwerking met klanten en (externe) teamleden. Hierdoor is niet alleen hun persoonlijke effectiviteit toegenomen, maar zien wij ook een versterking in de kwaliteit van onze communicatie en relaties.

Wij bevelen Nanet van harte aan als trainer voor organisaties die waarde hechten aan praktijkgerichte trainingen met directe impact én een persoonlijke benadering.

 

“Ik vind het eigenlijk niet kunnen om een training een 10 te geven; er kan toch altijd iets beter?! Maar heb deze dag als zo waardevol ervaren, dat ik het toch doe. Door kleine en concrete stappen te zetten merk ik het positieve effect van de dag. Het was een cadeautje om deel te kunnen nemen!”

 

 

“Zeer prettige en ervaren trainer. Stemt zich goed af op de groep. En weet echt in te gaan op ieders individuele situatie. Heel erg bedankt voor deze waardevolle training Nanet!”